mandag 3. mai 2010

Handleliste

Siden jeg ikke kjører bil så blir det rene familieutflukten når jeg skal handle. Det er ikke alltid like pop hos frøken vilikke.Hun bruker å få handlelisten min og "leser" opp for meg hva det er vi skal ha (her gjelder det å holde frøken i aktivitet slik at det ikke blir ramaskrik på butikken).
Da jeg var i Trondheim fikk jeg et lurt tips om å tegne handlelisten for Vilde. God idè, men det er bare ett problem. Jeg kan ikke tegne! Derfor fant jeg ut at jeg kunne ta bilder av de forskjellige matvarene istedet.

Bildene er laminert og satt sammen med en ring.
De forskjellige bildene kan lett byttes ut om man ikke vil ha epler hver gang man handler.

Før bildene ble laminert limte jeg på blå bakgrunn og navnet på matvaren.

Nå gjenstår det bare å se om den nye handlelisten faller i smak.

3 kommentarer:

Ann Elin sa...

genialt!

Camilla sa...

Sallan, enn å ver ei så goe mor som du!

Elisabeth, innerst i veien sa...

For en herlig ide! Nå har jo Trollet vårt begynt å lese og synes det er artig å skrive handlelista når vi skal i butikken..Det der kunne være en veldig flott bursdag/julegave.