torsdag 4. februar 2010

Nissejente, bronkitt og været

I natt har vi vært mye våkne Alvin og jeg. Srakkar gutten, han har styrt litt med å få hoste. Vi var hos doktoren i går og han sa det var bronkitt. Greit å vite hva det er og fint å få medisin. Nå håper jeg at den snart vil få han til å puste lettere. Er så fælt å høre den raspelyden hver gang han trekker pusten.


Da jeg sto opp i morges haddde jeg dobbelsyn, tuller ikke! Det var helt sprøtt. Litt lite søvn kankje?
Vilde Utnyttet muligheten med en noe svimmel og borte-vekk mor og erklærte at hun skulle være nissejente i barnehagen i dag. (hæ?) Og groggy som jeg var kom jeg ikke på å protestere en gang og dro på henne den røde nissekjolen. Halveis ut døra bråsnudde hun, reiv av seg jakke og lue og fant frem ansiktsmalingen. Mala mamma! Og mamma malte så godt hun kunne, fire røde kinn og ett hav med fregner og avgåreKåre for hun. Kom faktisk ikke på å protestere på malingen heller. Hutte tu. *Riste på hodet*

Dette bildet er i fra Desember da de hadde nissefest i barnehagen. Kom ikke på at jeg skulle ta bilde i dag :(

Frokosten blir inntatt foran ovnen i stua (en vane som henger igjen etter at vi hadde det så kaldt på kjøkkenet tidligere i vinter) og ofte med TVen på. Og vet dere? Enten så er Alvin utrolig fasinert av kart og værmelding eller så har han en liten forelskelse på gang....

...for når denne snuppa kommer på sjermen så smiler han og er helt borte vekk. ( Ble litt for sein til å ta bilde av han, skal prøve igjen i morgen)







4 kommentarer:

Ann Elin sa...

hihi...de er så rare de to!! Søte små barna!

Dakar Alvin da, skal tanten komme hjem å gi lungefysio??

Ann Elin sa...

men du Monika! fire røde kinn?? ble du også malt eller??

monika sa...

Fire røde kinn,ja! Så dobbelt vet du:0)
Lyngefysio mottas med takk! Når kommer du?

Ann Elin sa...

nei si det, sponser du flybilletten eller?