lørdag 11. september 2010

Peanøttcookies

Mannen i huset hadde sett seg lei på overfyllt bladkurv og hadde en ryddings der i går.
Ærlig talt Monika, det ligger jo blader i fra 2007 her!
Ja, jeg sparer på ting, men det er ikke alltid jeg vet hvor jeg skal lagre det. Kan jeg få skylde på at jeg er arvelig belastet?
Sammen med bladet i fra 2007 (som forøvrig er lagt tilbake igjen. Kan ikke kaste det må vite) lå det det et Norsk ukeblad med oppskrift til noen coookies som så gruelig gode ut.
Vilde ble lurt med på baking og resultatet ble faktisk ganske bra.
Så bra at jeg legger ut oppskriften her slik at jeg kan finne den igjen i tilfelle mannen plutselig skulle rydde bladet mitt ut i søppelen ;)




Peanøttcookies

150 gr salte peanøtter
200 gr mørk sjokolade, 70% (jeg brukte vanlig kokesjokolade)
250 gr peanøttsmør
250 gr smør
250 gr sukker
200 gr demerasukker
2 store egg
350 gr hvetemel
1 ts bakepulver

Hakk peanøtter og sjokolade. Pisk sammen de to smørtypene og de to sukkertypene. Tilsett ett og ett egg og deretter mel, bakepulver, sjokolade og nøtter.
Settes på plate med to skjeer.

Stekes ved 180 grader i ca 13 min.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hei!!!
Yummm.... Ser deilige ut... :D
Men har du noen forslag til screppe sider??? :D
TRINE :D

monika sa...

Gå inn på http://www.twopeasinabucket.com/gallery/, der er det masse fint.