søndag 22. august 2010

Eg e bonde, eg kjøre traktor




Tittelen er nok litt intern for oss som bor her i Dalane distriktet. For dere andre så er det altså de første strofene i fra Tønes sin sang som heter "Bonde". Han er en lokal musiker som synger på kav hauadialekt og ganske så kjendis her i området.



I dag tok vi turen til fantastiske Soma gård som er en av de største besøksgårdene i landet. Siden jeg er oppvokst på gård må jeg si at det føles rart å måtte betale for at ungene mine skal få hilse på kyr, griser og hester. Men for all del, det var verd hver en krone, både voksne og barn koste seg masse.
 I tillegg til dyrene hadde de masse lekeapparater, hoppeslott, sandkasser og andre ting som barna kunne leke med. Det var også bygd opp fine grillplasser som man kunne bruke om man ønsket det.

Jeg har tatt ørti bilderi løpet av dagen, men dere skal slippe å se alle. Her er i alle fall ett av hver av ungene med hver sitt favorittdyr ...
Alvin mater kaninene.
De hadde forresten kaninunger også og de var bare så søte. De så ut som tørketrumlede pelsdotter, superfluffy.

Og Vilde fikk endelig ri på hest. Det er noe hun har ønsket å gjøre lenge.



Og tanteLin, selv om vi tok turen uten dere er vi klare som egg til å dra tilbake igjen. Det er fremdeles mye på gården som vi ikke har sett.

1 kommentar:

Ann Elin sa...

nå var det rett før eg blei djupt såra og vonbroten her eg sidde...REIST UDEN OKKE??!!..... men sian dokke vil tebage igjen seinare så ska eg la det passera!