torsdag 26. august 2010

klør meg i hodet

Forleden dag tok jeg dette bildet av snuppa. Da jeg så bildet på kameraet så var jeg veldig fornøyd og syntes det var ett godt bilde av henne.


Jeg la bildene jeg hadde tatt inn på PCen og snur dette bildet slik at jeg skulle slippe å få kiinks i nakken av å se på det.


Og når jeg da ser på det så blir jeg litt skuffet. Hæ, var det slik det så ut? Er hun så avlang i hodet? Er øya mine helt på bærtur? Jeg har lagt merke til at bildene blir anderledes når jeg snur på dem før også, men ikke tenkt så mye på det.
I dag derimot måtte jeg faktisk frem med linjalen. Hvorfor er det slik at stående og liggende bilde ikke vises i samme størrelse?. Her på bloggen skiller det 1/2cm i bredden og 1cm i lengden/høyden på øverste og nederste bilde. Det gjør jo at motivet blir mer dradd, ikke sant?

Hvorfor?

Ingen kommentarer: