onsdag 10. mars 2010

barnearbeid

Det har begynt å gå opp for meg at mine dager som mamma med fødselspermisjon snart er over. Det er faktisk mindre enn en mnd til jeg begynner på jobb. Hvor ble tiden av?
Jeg har i alle fallbestemt meg for å nyte disse siste dagene og gjøre minst mulig i heimen. I fra nå av skal jeg bare ligge på sofaen å hvile.
Derfor tok jeg på Vilde hunmorforkleet og satte henne i sving.Noen må jo gjøre noe og i dag fikk det bli henne.

Første oppdrag var å bake småkaker.
Som dere ser av bildet funderer hun litt over hvordan hun skal gripe fatt i denne oppgaven.


Å være husmor er ikke noe latmannsliv så her gjelder det å være effektiv og imellom småkakesteking fikk Alvin mat.
Gap opp!


( Om dere ser i bakgrunnen av bildet kan dere skimte klesvasken som hun driver å bretter sammen med sirlige tellekanter når hun har litt tid til overs)


Oppdrag nr. 2 var å støvsuge. Gjerne da alle lekene også når hun først var igang.


Og da lillebroren ble litt vanskelig å holde styr på ble han puttet i den tomme lekekassen.


På slutten av dagen fikk hun også tid til litt egenpleie, nemlig en deilig hodebunnsmasasje!


Jeg lå som sagt på sofaen hele dagen og drakk melk og spiste nystekte småkaker.


Og på forespørsel i fra "tanteLin" kommer oppskriften på kakene her:

180 gr meierismør
3 dl sukker
2 egg
5 dl hvetemel (ev. litt mindre)
1 ts bakepulver
1 ts vaniljesukker
200 gr Nonstop
200 gr salte peanøtter

Rør smør og sukker hvitt. Rør inn ett og ett egg. Bland bakepulver og vaniljesukker i hvetemelet og vend det forsiktig inn. Blan inn Nonstop og peanøtter.
Stekes ved 200 grader i ca 15 minutter.

(Vi brukte melkesjokoladevarianten med Nonstop, men jeg tror kanskje kakene blir enda bedre med den orginale, mørke Nonstopen)

2 kommentarer:

Ann Elin sa...

hehe. Nå gleder "tante Lin" seg til å komme hjem til Egersund til påsken. Så kan vi begge ligge på sofaen og late oss mens Vilde steller hus og passer på Alvin og Hedda.

Pia sa...

Herlige bilder, særlig det av lillebror i leikekassa!