lørdag 6. mars 2010

Andrè

Mannen i huset nevnte for en tid siden at han syns det var lite bilder av han på bloggen.
Skuffet?
I så tilfelle har jeg tenkt å rette det opp litt nå.
(Takk til søsteren som har hjulpet meg slik at jeg endelig klarer å laste opp mer enn 5 bilder!)


Først av alt er han en iselskende mann. Tror ikke jeg kjenner noen som spiser så mye is som han. Og når vi er i Thailand er vi titt og ofte innom og spiser hans favoritt, häagen dazs.


Tror forresten ikke jeg kjenner noen som har like mangen DVD filmer som han heller. Jeg har scrapping som hobby, han har filmer ...Og jakten på nye filmer har ført oss inn i mang ett bakrom og smau i smilets land. Det er ett under att det går godt egentlig.


Han er veldig glad i å fiske, men fruen er ikke fullt så glad i fisk. Fangsten bruker han å gi bort til svigermor, min mormor eller en av de mange polakkene som står og fisker i fra bryggene i havnen.
Han bruker å si at barna våre kommer til å tro at fisk ser ut som fiskepinner og fiskeboller... Men det er jo ikke sant, de kan jo se ut som fiskegrateng også :)


Han er min egen Handy Manny og har stadig vekk noe på gang. Her er det badet som blir revet. Til våren er det stue/spisestue/kjøkken og gangen sin tur.


Bilen vår står ute året rundt til tross for at vi har en stor dobbelgarage. I garagen står nemlig denne skjønnheten, mannens hobby nr.2. Det som var mannens "baby" den gang den ble kjøpt ble fort byttet ut med en ekte baby og bilen har desverre (for han) havnet laaangt ned på prioriteringslisten.


Pappa for første gang og noe usikkerpå hvordan man skal håndtere slike små bylter.


Pappa for andre gang og noe mer selvsikker.


De som treffer Andrè forstår fort att han er full av sprell og litt "galen i halen"!


Etter at han fikk barn har disse sprellene og påfunnene en dendens til å gå ut over barna.Men de elsker det så her er det bare å kjøre på.


Til tross for en noe skeptisk start på fødestuen er det faktisk Andrè som har skiftet første bleie bå begge barna. Flink mann *klapp på skulderen*


Det er også han som er badesjefen i huset.


Og etter bading kommer føning og de lekkreste frisyrer. Det var ikke stylist du skulle vært Andrè?


Han liker godt å få litt kos i fra sine søte små....


Og han har siden Vilde var baby sett frem til at barna blir så store at de kan komme oppi sengen til oss og kose litt på morgenkvisten. Nå når hun er blitt så stor at hun helst vil ligge oppi der hele natta er det ikke fullt så stas.


Å leke er gøy, så lenge det ikke er med dukker, men det går det også.


Han lærer Vilde ting som jeg aldri ville funnet på selv, som å drikke i fra springen og løpe i vannsprederen.


Forsatt galen i halen. Heldigvis er det oftest uskyldig moro....


... men av og til går det galt. Det er vel å overdrive om man sier at snuppa ble noe serlig inponert over faren sin her.


Pappa steller alene hjemme.
Ikke godt å vite forskjellen på fremme og bak på disse kjolene.


En annen lidenskap som han har er tatoeringer og hann er full av dem og flere kommer det garantert. Han har bl.a mitt navn, barnas navn og fødselsdato, en strofe i fra bryllupsvalsen vår og hen hyllest til sin mor. Litt for alle med andre ord.


En av han mindre posetive trekk, i mine øyne selvfølgelig, er at han snuser. Kan jo ikke bare ha med positive ting her. Han prøver å få de små over på sitt lag. Funker som dere ser til å begynne med, men så fort de får noe vett i skallen er det slutt på det.


Alt i alt er han myk som microvarmet smør (hans egne ord faktisk) og han er verdens beste mann og pappa.


Elsker deg!


 

3 kommentarer:

Ann Elin sa...

hahahaha
Gjesteopptreden?
noen som ikke fikk nok oppmerksomhet eller?ellerskulle du bare vise at du endelig kan legge til mer enn 5 bilder?

monika sa...

Litt av begge deler *fnis* Hadde egentlig tenkt å ha dette innlegget for en stund siden, men ble stoppet av disse 5 bildegreiene. Takk for hjelpen!

Du har sikkert lest dette innlegget før det egentlig var ferdig. Vilde ramlet ut av sengen og fikk balkongleppe og da jeg skulle lagre innlegget trykkte jeg på publiser istedet.

Camilla sa...

Så skjønt innlgegg! Dokk e søte!